Auckland - Reisverslag uit National Park, Nieuw Zeeland van Marijke oosterbaan - WaarBenJij.nu Auckland - Reisverslag uit National Park, Nieuw Zeeland van Marijke oosterbaan - WaarBenJij.nu

Auckland

Door: lotmar

Blijf op de hoogte en volg Marijke

27 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, National Park

Zondag 22 januari

We hebben weer een lange dag voor de boeg met een prettige chauffeur. Zet rustige muziek op en vraagt of het niet te hard is! Dat hadden we nog niet mee gemaakt.
Vanuit de lodge worden we naar de grote weg gebracht, anders is het 1,5 km naar beneden lopen met bagage :).
We rijden een heel stuk door het regenwoud, met toepasselijk weer. We zien weer de machtige Kauri bomen en zijn blij dat we ze op een andere manier al hadden bewonderd.
Gaandeweg wordt het landschap glooiend en groen.
Rond half 5 komen we aan in ons hostel en zijn moe en gaan vroeg naar bed.

Maandag 23 januari

Vandaag gaan we naar het vulkaan eiland Rangitoto. Met de ferry is het een kwartier varen en belanden we op het eiland. De vulkaan barste 600 geleden uit, maar is nu niet  actief, wat niet wil zeggen dat hij nooit meer actief zal zijn. Het is het jongste eiland in de Hauraki Gulf. We lopen de Rim Track, wat ongeveer een uur lopen is.  Overal zie je zwarte lavasteen en de wandeling gaat langzaam omhoog. We zien veel planten tussen al het zwart, ook de Manuka tree. Deze is bekend om zijn Manuka honing, die voor vele doeleinden wordt gebruikt. Het heeft een heilzame werking. We verbazen ons erover dat er op dat zwarte gesteente nog zoveel groeit.Ondertussen genieten we van de uitzichten over de baai en de skye line van Auckland. Op het hoogste punt hebben we een prachtig uitzicht over de stad. We wandelen verder langs de krater.  Een stuk verder kunnen we door een lava cave. Het is een donkere gang onder de grond. We hebben geen zaklamp mee, want dit was ons niet bekend. Gelukkig heeft een andere wandelaar een lichtje mee en Marijke gaat mee de grot in. Aarde donker met af en toe een apart uitzicht naar boven waar je de lucht ziet en veel groen. Je moet goed opletten waar je loopt, wat moeilijk is in het donker. Maar leuk is het zeker.
Rustig lopen we terug richting boot. We zijn alweer weer een mooie ervaring rijker.
( Wat  zijn we rijk wanneer we weer thuis zijn).

Dinsdag 24 januari

We gaan naar Annie en Gerard, nadat we eerst de stad een beetje gaan bekijken.
We nemen hier een lunch en stappen op de trein naar Manukau city.
Heerlijk, een plekje om na te genieten van alles wat we hebben gezien en gedaan.

Woensdag 25 januari

Het is nog steeds prachtig weer en we gaan naar Auckland om de wintertuin te bewonderen. Een rustige plek aan de rand van de stad. Wat groeien de planten hier toch uitbundig en wat een mooie bloemen.
Daarna rijden we naar het strand waar we een eindje lopen. Heel toevallig lopen we het kleinkind van Annie en Gerard tegen het lijf. Hij speelt lekker in het water. Samen eten we een ijsje met een versgebakken wafel als hoorn.
Vanavond eten we bij een Japanner, wat heel gezellig is. Je mag eten zoveel als je wilt, je pakt je vlees, wat voor je wordt gebakken op een grote bakplaat.
We proberen de wijn van de streek, Villa Maria. We worden nog eens echte wijnkenners.
Het was een fijne dag.

Donderdag 26 januari

Onze laatste hele dag in Nieuw Zeeland. We bewonderen het winkelcentrum en kopen onze laatste dingetjes.
Ons galgenmaal hebben we bij Annie en Gerard, zilverbiet met zoete aardappels, heerlijk.

We waren erg blij met al jullie reacties en proberen als we weer in Nederland terug zijn toch nog wat foto's te plaatsen.
Heel veel liefs Marijke en Lottie. Wij hebben genoten en jullie hopelijk ook.

• 27 Januari 2012 - 14:34

Angela:

Goede reis terug en daarna ... Welkom in Houten!

• 27 Januari 2012 - 21:31

Dineke:

het was tot de verbeelding sprekend om steeds weer even een stukje van jullie reis mee te beleven.

• 28 Januari 2012 - 09:21

Mariel:

goede reis en welkom in het koude Nederland!

• 28 Januari 2012 - 10:11

Ton:

goede reis,welkom terug.

• 29 Januari 2012 - 08:56

Ellen:

Hoi reizigers
    Zijn jullie inmiddels goed aangekomen in Nederland? Wat een bijzondere weken hebben jullie gehad...daarmee kun je goed nagenieten...vooral nu het hier in ons landje ineens gaat winteren.Brrr!
    Blijf dus maar in je eigen huisje de foto's bekijken en voor ons een mooie kijkcollectie maken. Ik spreek je gauw Marijke...nu eerst van je kids genieten en even op op deze wereld komen.
    Liefs Ellen